Nybalanserat rödvin.

Har haft dryckeskunskap nyss. Usch på de! Vi pratade om hur man skulle anpassa mat till vin med tanke på att vinet är sött, sträft, beskt, surt osv. Och så skulle vi in i köket och fixa till en del av en rätt som skulle balansera ut just i detta fall det beska tror jag. Min grupp gjorde en liten sallad med räker, purjolök, vindruvsskal, pressad citron och rivet citronskal och till sist, lite flingsalt. Det smakade urk tillsammans med vinet. Tror inte vi var så duktiga på detta.. Men men, det var några grupper som lyckades. Som Annas, så nu är hon en mallgroda!

Annars då så hade vi nyss lunch. Koooooorv! JAMMIE!! Nej inte så speciellt gott.

Och så han Hanna och jag fixat mattehjälp tills på fredag. Vi ligger visst lite efter i våran matte. Men det är inte så lätt som man tror.. Även om vi själva tycker att vi är ganska bra på matte. Så tack till våran mattelärare om du läser detta. Inte micke utan duuuuu :D

Nej Hanna somnar här bredvid mig nu så måste skaka lite på henne. Bajjbajj!



Give mee Grekland back!
(jätte bra stavning!)

Kommentarer
Postat av: hanna

haha :p ja vila lite bara :D

för typ en vecka sen så var vi ju med, men nu

helt plötsligt ligger vi jätte mkt efter :D haha å fattar inget :p men nu ska vi jobba ikapp! :d <3

2008-12-15 @ 14:07:15
URL: http://hhannal.blogg.se/
Postat av: mallgrodan

hahahahah söteeeeeee du.

2008-12-15 @ 14:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0