Snart jullov, men jag ska plugga!

Var nyss och gjorde mig ett stort lass med glass med hemma gjord "chokladsås" som jag slängde ihop ihop i all hast. Den blev inte så lyckad, men bättre än ingenting.
Jag tog en skvätt med mjölk och sirap och lite kakao, sen kokade jag det där en liten stund, några sekunder eftersom det max var några matskedar. Sen hällde jag i lite vatten som jag hade blandat lite potatismjöl i. För jag ville få den sk. såsen lite tjockare. Jag ville inte använda mig av maizena eller hur de nu stavas. Och det blev typ som chokladpudding, eller liknande. Men det slinker väl ner. Har smält lite grann nu ser jag. Och så  blandade jag mig ett stort glas med min goda flädersaft :D

Så här ska det räknas matte, och hoppas på att V kommer in på msn snart och hjälper mig : )

ska berätta om skoldagen sen :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0