Det här med att bli vuxen.

Jag är så trött och seg. Sitter själv nu här hemma för alla andra är ute på vift. Så här är det jag och Hugo. Pajdegen står i kylen och ska snart tryckas ut i en form och sen in i ugnen och förgräddas. Paj kommer jag försöka mig på att laga mer sen. Det finns ju hur mycket som helst att göra med en paj. Man kan ha i vad som helst nästan ju. Bara man tycker om det så går det ju superbra. Nu pratar jag förståss om en matpaj och inte en sån där sockrig paj som man kan ha bär i och grejer. Nej utan en matig paj. I denna ska jag ha i skinka, ost, purjolök och paprika. Plus lite äggstanning på det. MEn jag måste bara nämna pajen som Sophie och jag gjorde till vårt projektarbete! Den var gudomligt god!! Åhhh!

Just de, att bli vuxen. Jag har ju som sagt va kommit in på universitetet och börjar den 24/8.. Vilket är jättesnart! Nervös är ett av alla de saker jag är. Men jag är även nyfiken, förväntansfull, ja massa mer. Det ska verkligen bli en upplevelse att testa på detta. Jag kommer bli tvungen att ta ett lån. Så det kommer jag ju få dras med i några år efter att mina studir har avslutats. Men det kan det kanske va värt? Inte för att jag är helt säker på om det jag har kommit in är helt rätt sak för mig. Men som sagt, det är värt ett försök och om inte annat kan det kanske gå att byta sen. Jag ligger ju fortfarande som reserv på mitt förstahandsval, inte längre 23:e utan på 8:e.. Så vem vet, 8 stycken kanske hoppar av och då finns det plats för mig.

Och varför ska pajdegen stå inne i kylen i 1 timme för? Nu får det räcka, 30 min duger gott och väl. Vill ha min mat någon gång. Så det blir paj och lite sallad till. Och maten ska jag nog avnjuta framför en bra film tror jag. Och så blir det nog lite mys och en promenad med hugo sen också. Sötsaken som är så stor. Han som va så liten när han kom till vår familj. <3




Så liten och söt! <3

Nu ska jag göra klart pajen!

Kommentarer
Postat av: Dessan

Hej! Jag ska läsa förskola m inriktning naturkunskap i vardagen. Vad ska du läsa? Jag vet att inskrivningen och det börjar vid 9.15 måndagen den 24. Du borde nog kanske ha fått papper om det idag! Ses på campus :)

2009-08-14 @ 21:21:58
URL: http://dessan.webblogg.se/
Postat av: Sophie

Vi är kunginnor på att göra mat! Bara lite onödiga ibland när vi kokar ägg i två kastruller men annars är vi stjärnkockar!;)

2009-08-14 @ 23:22:25
URL: http://smyhr.blogg.se/
Postat av: sv: rebecca

jaha men var det du tjejen ! :D jag såg inget kort på dig där du syntes så tydligt så :D haha ;P

2009-08-14 @ 23:55:24
URL: http://rebeccaisabelles.blogg.se/
Postat av: anna

åååååå, han är så söt hugisen! :D

2009-08-15 @ 14:06:50
URL: http://annaamj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0