Gävle

Sitter hos pappa nu! In das Gävle. Kom hit igår med tåget, fick åka tillsammans med pappas fru hit upp. Så nu sitter jag här. Egentligen kollar vi på film men kände att jag ville skriva lite.
Lördag idag. Mår fortfarande lite dåligt. Förkylning som spökar. Usch! Har kollat på våran kanske blivande soffa idag från mio. Skön är ordet! Försökte även hitta en jacka men de är alltid lika svårt. Känner att jag verkligen behöver en nu när hösten är på väg. Sen till vintern då har jag min vit och grå blommiga? jacka som är hur mysig som helst. Ingen speciel, bara min lilla skidjacka som säkert är det dyraste jag har köpt i kläd-väg.
Annars är jag sjukt nervös inför måndag! Visst det finns säkert inget att va nervös för men usch. Älsklingen kommer inte va där första dagen heller för han ska på utflykt i Mariebergsskogen med sin klass första dagen. Kanske kan va bra så han slipper gå där och skämmas över mig som säkerligen kommer se ut som en borttappad unge som letar efter min mamma eller liknande. Så de kan va bra. Vill bara få detta överströkat så man kan få börja på riktigt. Tror det kan gå bra! Har ju sett schemat för första kursen. Rätt så soft egentligen måste jag säga.

Men men, jag vet ju några som också ska läsa på lärarlinjen. Men inte några som jag direkt brukar prata med. Och de va ett tag sen jag gjorde de sist också. Men men, detta kommer bli bra! Ännu bättre blir det när vi har flyttat till Karlstad. Bo nära skolan och grejer och slippa pendla. Sitta och pendla från Karlskoga varje dag man ska dit, 3 timmar om dagen. Det skulle jag inte klara av. Så nej, på måndag är det mycket som händer må jag säga! Först skolan, sen in till stan och sen så är det ju faktiskt våran dag. Min och älsklingens! Och tiden bara flyger iväg!

Men nu ska jag återgå till filmen! Sen så har jag fått låpnat pappas systemkamera på obestämd tid. Så snällt! Då kan jag verkligen känna mig för om jag ska köpa mig en egen sen! Gulle pappa där!

Nej hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0