Mysig kväll jag har va ?

Mamma kom nyss hem, lassade på mig både det ena och det andra. Hon har magsjukan!
Jag har hällt upp nyponsoppa, vispat coca cola kolsyrelös och ställt fram en hink med lite vatten i, en handduk och ett gulligt brev. Visst är jag typ den underbaraste dottern man kan ha när man är sjuk? Även om jag kanske skrev att jag för det mesta kommer hålla mig undan nu när hon är sjuk men jag går mer än gärna till affären och handlar något om hon vill ha :D Snällt va? :) Jag kommer ihåg en annan gång, detta tycker verkligen inte mamma om, när mamma var sjuk. Då åkte jag och hennes dåvarande pojkvän runt runt i byn och tvättade bilen, åt glass och gud vet va. Allt för att slippa va hemma! Lite, eller kanske egentligen inte alls så snällt. Men men, nu är jag äldre och gömmer mig inte under köksbordet när någon spyr, nej för nu ligger jag inne på mitt rum, volymen på tven i bott och görna fingrar inproppade i öronen eller liknande. Helst ska man gömma sig under täcket också. Då är det som bäst.

Vitpepparkorn befinner sig i min mage, samt lite yoghurt, handsprit står på handfatet inne på den "friska" toan och jag är strax redo för sängen. Imorgon om jag mår bra kanske jag dumpar de här hemma och far till älsklingen. Allt för att själv slippa bli sjuk liksom. Men vad gör man inte. Min hälsa går före andras, hallå? :P
Nej nu ska yoghurten ner i magen så tandborsten kan fara runt i munnen, elle rrättare sagt, på tänderna!

Natti natti!

Jag vet att detta vart en homlans mysigt inlägg. Men men, jag har en personlig blogg. Detta är personligt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0