Snöäckelväder.

Snön bara vräker ner! Det känns lagomt kul. Det är ju nu man vill att våren ska vara på ingång. Fåglarna ska kvittra hej vilt, blommorna ska titta upp ur jorden. Träden ska knoppa sig. Gräset ska börja hämta sina krafter för att börja gro och bli vackert grönt. För detta väder kan dra något gammalt över sig. För snö är jag helt enkelt trött på vid det här laget. Den verkar tro att den får komma och gå hur den vill. Men den förstår inte att den gör vissa människor sjukt irriterade. Ungefär en sån som mig. Visst snö är mysigt men det är snart april och då ska det nästan vara vår. Och det är det ju inte direkt nu. Men men. Blir väl att tända massa levande ljus ikväll och mysa till det. Om nu min blivande sambo vill ljusmysa med mig ikväll.

Nej men nog om det. Nu ska jag nog försöka göra lite körkortsteori så körkortet kommer inom kort, innan vintern i alla fall.

Puss o Kram !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0