Senses.

Blev lite köttbullemys i min säng förut under min röda filt. Kurade ihop mig som en liten boll och slumrade till lite. Det var mycket skönt! Sen blev det att ta cykeln till Hännis och plugga matte, äta godis och korv. Vi kände oss duktiga s vi la av ed pluggandet. Det får helt enkelt gå som det går. Men lite trist eftersom det är det här provet som i stort sett avgör hela mitt slutbetyg i matte b. Så kommer nog få nöja mig med ett g. För mvg kan man ju tyvägg inte få i allt. Även om man hade hoppats på det. Men bara jag har g i alla ämnen när jag fåt mitt vita kuvert på scenen i aulan så blir jag mycket väl mer än nöjd. Det är det som räknas. Att man är godkänd i alla ämnen. Då får man vara stolt tycker jag!

Sen nu på kvällskvisten har jag fått ytterliggare lite hjälp av min vän Victor. Han hjälpte mig med ett tal som jag inte kunde. Får se om jag kommer ihåg de där kringelikrokiga uppställningarna tills imorgon. Typ så här:

(A1*B1)/(B1*C1)=(A2*B2)/(B2*C2)
(A1*C1)/(C1*B1)=(A2*C2)/(C2*B2)
(B1*A1)/(A1*C1)=(B2*A2)/(A2*C2)

Yey, lycka till imorgon för mig och Hännis! Vi kommer vara skolans kungar i matte! Hurra!


SNYGGINGARNA PÅ VIFT I LIFT!

Kommentarer
Postat av: hanna

lycka till till oss idag! :D:D

2009-05-12 @ 07:12:00
URL: http://hannal.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0