Kompisakuten.

Det är faktiskt skönt att känna att man betyder något ibland. Att få vara den som nästan kan göra allt bra just för stunden.

 Alla vill ju ha en vän som verkligen är superbra. Någon som man bara älskar. Man vill ha någon som man litar på till 100 liksom. Men vill ha någon man kan berätta allt för. När man är glad, ledsen, arg, besviken, lycklig. Man vill ha en man kan snacka skit med. Inte skit liksom, inte illa om folk. Men bara en som man kan prata massa strunt med. Man kan prata i flera timmar men inte säga något vettigt. Men ingen bryr sig. För ni får ändå vara med varandra. Och det är det som betyder något. Så samtidigt som man vill ha den här vännen så känns det även skönt att veta att även just jag är den vännen. Jag är den som den hör av sig till. Det är jag som betyder något. Jag som gör så att den känner sig bra just för stunden. Det är en så jäkla underbar känsla att få känna det. För en gång är det jag som får säga att det ordnar sig. För jag vet att det kommer göra det! Jag bara vet det. Och om det inte skulle göra det så ordnar det sig i alla fall. För du lever, du är här. Du finns vid mig. Du finns för alla dina vänner. Du finns för din familj och du gör oss lyckliga! Du är en underbar människa, du är inte kass, värdelös, dålig, elak eller jag vet inte vad. Du är bra som du är! Detta är inte hela världen, det är du som är hela världen. Du ska leva livet. Ditt liv kanske inte blev som du hade tänkt dig. Men det kan även bli  mycket bättre än det också. Vill bara att du ska tänka på det!

Det kommer inte bara en chans i livet. Livet har så mycket mer att erbjuda.



Ta en dag i taget!

Kommentarer
Postat av: Anna

va bra sagt sofia :)

2008-05-30 @ 21:41:46
URL: http://annaamj.blogg.se/
Postat av: Anna

allt de du har skrivit här :$

2008-05-31 @ 20:04:38
Postat av: lena

vem menar du?

2008-06-02 @ 19:27:30
URL: http://leeenaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0