Helgen

Tänkte ta mig en  paus i mitt skrivande.
I helgen var jag alltså och hälsade på min pappa som pluggar på Lidingö.
Var där med Patric, det var mys. Förutom att det tog oss 3.5 timme att åka buss dit.
Men det gick bra. Vi fördrev tiden genom att sitta och prata lite till en början.
Vi hade turen att vi fick sitta bredvid varandra.
Sen lyssnade vi lite på hans musik. Vilket var bra, han har ganska bra muiksmak.
Men sen blev det att kolla på film i hans mobil, valde mellan den och min dator.
Blev en av de filmer han hade; "jannelångben".
Märkte att det var vissa bitar av den som jag ite hade sett.
Möjligt så som jag brukar somna på kvällarna när vi kollar på film.
Sen fikade vi, lite kvällsmål. Det behövdes.
Sen gjorde vi väl inte så mycket mer. Lyssnade mer på musik, pratade och pussades typ 3 ggr, nej då.

Väl framme mötte pappa oss på T-centralen. Då vi tog en trippp med tunnelbanan ut till Ropsten.
Där vi sedan tog en buss ut till Lidingö.
Väl framme bäddade vi iordning i det rum som vi hade fått lånat. (tack!)
Sen åt vi lite och så, sen var det nästan dags att sova på en gång.
Just det, vi skrev en "göra"-lista också, på saker vi skulle göra under helgen.

På fredagen blev det att gå upp runt 9 tror jag. Gjorde oss iordning, åt frukost och så.
Sen åkte vi in till Stockholm, gick på Vasamuséet.
Var ett tag sen jag var där, 10 år sedan, så det var kul att vara där igen.
Dock tror jag inte att jag tyckte det var lika kul denna gång.
Med det var itressant, denna gång kanske man fattade lite mer av sakerna man kollade på osv.
Men det var kul.
Sen blev det att köpa mat på en sån där "grill" typ.
Och så satte vi oss på en låååååååååååååååååång parkbänk i solen och åt.T
Det var mysigt.
Kollade på båtar som åkte förbi, att vissa har råd att köpa en 678m lång båt.
Nej kanske inte riktigt så lång, men nästan. Och sen bara åka omkring på den och dricka öl?
Om man ändå hade så mycket pengar. Skulle inte precis jag säga nej till inte.
Sen blev det att gå och kolla vad det gick för bio.
När vi kom hem gick jag och Patric och handlade.
Sen blev det till att laga mat. Jag lagade spahetti och köttfärsås.
Med lite hjälp av Patric, han skar de färska champinjonerna och hällde av pastan.
Sen blev det att kolla på Talang, det var lite bra.
Sen blev det att kolla på lite annat och sen har jag för mig att vi gick upp till skolan och bokade biobiljet.
Sen blev det sovtime.

Lördagen  blev till en början lite slapp, frukost till melodikrysset, som alltid är mysigt.
Sen spelade vi lite kubb, Patric och jag sög.  Men vi vann, för vi hade ingen kung, utan en kantpinne så pappa missade den. Alltså vann vi.
Sen blev det att åka in till Stockholm och äta. Vi åt på "MEST".
Det var gott, madda hamburgare man kunde välja mellan.
Tex: Grekisk, Mexikansk, Amerikansk, Fransk, Svensk osv.
Jag åt i alla fall en grekisk,
Det var hemma gjord lammfärsburgare med sallad, tzatziki, fetaost. Jag valde bort oliverna. Då jag tycker oliver smakar B-A-J-S! Rentutsagt!
Sen började det regna. Då menar jag REGNA!
Men det slutade ett tag, så vi gick mot gamla stan.
Men långt innan vi kom dit gick vi i in på Ginatricot.
Vi var just då på Söder, så det var en bit kvar att gå,
och regnet stog som SPÖ i backen. Så vi blev kvar inne på Gina ett tag. Sen gick vi till en t-bana station och valde mellan att åka med den eller gå, men vi valde att gå. Det hade nästan slutat regna så.
Men sen gick vi lite mer på stan väl inne i "stan", men de jag hittade på Gina på söder fanns inte där på den andra Gina jag hittade. Det var lite trist tyckte jag.
För jag ville verkligen HAA den där "klänningen" jag hittade.
Men men.
Sen blev det BIO.
Vi kollade på Min brors flickvän, det var bra. Rolig och bra!
Sen åkte vi hem, kollade på film på tven, åt lite yoghurt och gick och la oss efter lite efter nyheterna.

Söndag blev att, hmm, sega, sega, hmm, handla mat,.. åka in till Stockholm, leta reta på rätt gate och sen ta bussen hem.
Var lite jobbigare att åka buss hem. Men det gick.
Kollade på film på min dator, 27 dresses, den var bra, men såg ju dock inte hela.
Efttersom mitt batteri tar slut efter 45 min när man håller på och kollare eller ngt på den.
Så vi fick lyssna på musik och babbla, förbereda/planera blinddaten vi har planerat mellan två av våra kompisar.
Sen hemma blev det att hysteriskt leta efter mina nycklar.
Har inte hittat dom än, kolla klart filmen, följa Patric till bussen.
Gå hem och kolla resten av filmen och sen sova.

Har haft en underbar helge!
Mysigt att vara hos Pappa!
MIN PAPPA! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0