Blåsigt väder och smågäddor.

Gårdagen var blåsig. Välldigt blåsig.
Men det hindrade inte oss.
Patric, Emil och jag begav oss ut på sjön.
Emil skulle brova Patrics wakeskis.
Men det var lite väl vågigt så de gick inte så bra,
även om han var duktig då.
Men sen åkte vi över till andra sidan och där var det knappt några vågor.
Så då ville de fiska.
Vi åkte tillbaka in till bryggan.
Sprang upp och hämtade fiskegrejer och åkte över igen.
Men som det alltid brukar vara så hade vinden vänt och det var vågogt där.
Men de ville fiska lite i alla fall.
Jag skulle köra båten men icke.
Jag var för dålig tydligen.
Men de fick sig en varsin liten gädda.

Fiskar är verkligen nästan ett av de
vidrigaste djur som finns!
De ser ut som små dinosaurier
och de är slemmiga!

Jag fick med fiska.
Men jag ville inte.
Jag var rädd att jag skulle få tapp.
För om jag fick de skulle jag bli rädd.
För det är läskigt!
Men som tur va så fick jag inte napp.
Då blev jag glad! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0