Skoldags.

Nu, efter några timmars slappande sen jag kom hem från skolan ska jag äntligen sätta mig och plugga.
Har prov i religion på torsdag så jag ska göra ett försök till att bryta mitt mönster att plugga dagen innan provdagen jämt!
Men jag har en känsla av att det inte kommer gå så vidare bra. Då jag tycker det är ett värdelöst sätt att lära ut sina elever saker genom att ge dom frågor de ska svara på. Frågor som man inte ens begriper. Vad ska man svara liksom? Vad menas egentligen med självaste frågan?
Usch det är störande. Men jag ska i alla fall försöka. Ska göra mitt bästa. Som jag alltid försöker göra. Men det är inte alltid det är lätt det heller.

Funderar även på vad jag ska hitta på efter skolan. För om lite mer än ett halvår tar jag faktiskt studenten. (!!!) Då har jag vaknat upp 5 dagar i veckan i nästan 13 år skulle jag chansa på och gått i väg till skolan. Men snart helt plötsligt är det slut med det. Vad ska man göra då liksom? Rädslan bara kryper närmre inpå. Vad ska man göra då? Egentligen vill jag inte visa min rädsla utåt då jag egentligen tycker det ska bli skönt att ta studenten. Klassen jag går i just nu är väl inte den bästa man kunda önska sig precis. Vi är grupperade. Men jag har mina vänner. Vilka jag älskar! De är så olika. Alla har sina intressen, men vi tycker ändå om varandra! De är häftigt egentligen.
Mina tankar går fram och tillbaka. Jag vet i alla fall nu att jag ska vara ledig i ett halvår i alla fall efter skolan. Då jag sumpade chansen att söka till någon universitet. Men de hade jag kanske inte riktigt tänkt att jag skulle göra heller. Då jag tror att jag behöver en paus. Kanske lite jobb. Om man nu får något vill säga? Vill så gärna flytta hem ifrån och ihop med min hjärtevän. Min P, som jag älskar så mycket! Han gör mina dagar. Han är som ett lyckopiller som gör allt bra när världen håller på att rasa samman. Min andra hälft!

Nej nu börjar det bli djupt här. Stackars er!

(Maria du kan väl skänka lite värme hit? Snälla....? :D )

Nej hej, nu blir de plugg i högsta hugg, höhö!
Sitter här med mina mys.ljus och inpackning i håret.
Sophie, skicka receptet till mig på inpackningen du visade mig?

Hörs sen?



Grekland 08, will never forget!


Kommentarer
Postat av: Anna

naaw:) så himla bra är du, tänk om vi inte hade hamnat i samma klass, sorlig tanke! hah <3

2008-11-18 @ 20:27:07
URL: http://annaamj.blogg.se/
Postat av: Sophie

öhm.. ska se sen om jag hittar den ^^

2008-11-18 @ 20:30:55
URL: http://smyhr.blogg.se/
Postat av: hanna

jag vet vad vi vill göra efter skolan ;D haha :p <3

2008-11-18 @ 20:49:58
URL: http://hhannal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0