Jag vill ha sommar igen.

Jag längtar inte till Bulgarien. Jag längtar inte till studenten då vi får poppa massa bra låtar på vårat traktorsläp. Skrika oss hesa och gråta så mascaran gör våra kinder gråa av klet. Jag längtar inte tills jag får hoppas och skratta och vara lycklig att jag har klarat av 12 år i skolan med bra betyg. Jag längtar inte alls!

Men åh så jag längtar!




Sjungom studentens lyckliga dag
låtom oss fröjdas i ungdomens vår
än klappar hjärtat med friska slag
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än i våra sinnen bo
hoppet är vår vän och vi dess löften tro
när vi knyta förbund i den lund
där de härliga lagrarna gro
där de härliga lagrarna gro.
Hurra!

Svea vår moder hugstor och skön,
manar till bragd som i fornstora dar,
vinkar med segerns och ärans lön,
med den skörd utan strid man ej tar.
Aldrig slockne då
känslans rena brand,
aldrig brista må
trohets helga band,
så i gyllene frid som i strid.
Liv och blod för vårt fädernesland!
Liv och blod för vårt fädernesland

Kommentarer
Postat av: annis

haha, kunde inte sagt det bättre själv alltså! KOMMER SAKNA DIG SÅ MYCKET, FINA SOFIA <3

2009-05-02 @ 15:36:29
URL: http://annaamj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0