Lördag.

Tjohooo!

Idag var det flytt som gällde! Gick upp ganska tidigt och åt frukost o packade ner de sista från mitt rum. Som inte längre är så mycket till rum. Så nu bor jag helt i Karlstad. Men vi har kvar ett rum hos svärisarna. Vilket känns hur bra som helst. Att ha något att komma "hem" till. Har ju trots allt varit mitt andra rum i mer än 3.5 år så :D

Blir bara bättre och bättre här. Köket är nu fördigt. Fattas bara lister runt dörrarna då han inte hade nya hemma. Han skulle tydligen byta nu för de som vi hade ger ifrån sig en giftig rök om det börjar brinna. Så det ska bli mer brandsäkra lister. Känns bra!
Så nu har vi flyttat in sängen i sovrummet igen! Får lov att bli till ikea nu snart och köpa saker till sovrummet. Så vi kan få upp saker. Hyllor och grejer. Har inget sånt nu. Så det ska det bli!! Det behövs. Och bara mamma komme roch hämtar soffan vi har i förrådet så vi kan ställa in saker där. Hatar att ha för mycket saker hemma. Det ska vara enkelt möblerat och inte för mycket skit framme. Stilrent och snyggat. Inte vet jag om våran inredning är det så här långt då vi bara har riktigt möblerat i vardagsrummet och en säng på 4 (5) ben i sovrummet och en fjuttig byrå. Ja ni såg ju vad jag ville ha dit in. Plus lite mysiga ljuslyktor och kanske nån fin lampa o så.. Men men. Pengar behövs då. Men de är de inga bekymmer med. Älsklingen har ju fått jobb (grr) men alltid bra.. Han är ju trots allt 2 år äldre än mig. Vi hade sökt jobb på samma ställe och båda fick komma på intervju.. Och han fick! Glad för hans skull men jag ville verkigen ha de där jobbet. Men peppar peppar! Jag ska söka mer! :D
Får ju en liten summa varje månad i alla fall! Utan jobb.. Blir tyvärr tvungen att betala tillbaka allt sen. Men oj vilket roligt yrke jag utbildar mig till!

Just nu har vi kultur och estetiskt lärande. Då vi dels har kreativ dans! ASKUL! Drama, musik, media, litteraturmojs, berättande (då vi lärare sliter så på vår röst, så vi ska få lära oss att ta hand om den och bli medvetna om vad som kan hända med den typ?) Aja, nog babblat. Bilder från lyan kommer faktiskt när allt är iordning. Den som vill se hur det ser ut får helt enkelt komma hit!

Denna torlek på lägenhet är perfekt för oss! En större skulle bara bli jobbigt. Då vi inte ens har möbler att fylla ut denna än. Men oj så nöjd jag är med vardagsrummet. Två hyllor på väggen så är de perfekt!

Nu blir det att diska och fixa lite sen lägger vi oss nog och har lite damp som vanligt :D

I love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0